Strona główna Blog Strona 7
Co to jest diagnoza pedagogiczna i jak ją napisać? Przykład

Co to jest diagnoza pedagogiczna i jak ją napisać? Przykład

Wszelkie działania edukacyjne, ćwiczenia i zadania realizowane w przedszkolu i szkole podlegają okresowym ocenom. Na ich podstawie można stwierdzić, czy dziecko rozwija się prawidłowo, czy też potrzebny jest mu pewien rodzaj pomocy i zwrócenia...
Opóźniony rozwój mowy. Pomysły na ćwiczenia z dziećmi

Opóźniony rozwój mowy. Pomysły na ćwiczenia z dziećmi

Mowa jest jednym z najważniejszych sposobów porozumiewania się. To również jeden z istotnych etapów rozwojowych u dzieci, na który z utęsknieniem czekają rodzice i opiekunowie. Niestety w przypadku niektórych dzieci występuje opóźniony rozwój mowy,...
Psychomotoryka. Niezbędna wiedza dla pedagogów i terapeutów

Psychomotoryka. Niezbędna wiedza dla pedagogów i terapeutów

Sprawność psychomotoryczna jest wyjątkowo ważna w prawidłowym rozwoju dzieci. Dzięki niej mogą one rozwijać się już od najwcześniejszych lat swojego życia. Psychomotoryka to kluczowa dziedzina dla rozwoju mowy, aktywności ruchowej, emocji, uczenia się, kontaktu...
Specjalne potrzeby edukacyjne, czyli wyzwanie dla pedagoga

Specjalne potrzeby edukacyjne, czyli wyzwanie dla pedagoga

Wszystkim nam zależy na prawidłowym rozwoju podopiecznych oraz rozwijaniu ich zainteresowań czy dążeniu do realizacji marzeń. Jednak nie zawsze istnieje możliwość tak łatwego zrealizowania programu nauczania, jakbyśmy tego chcieli. Naszej szczególnej uwagi wymagają zwłaszcza...
Zaburzenia mowy u dzieci z perspektywy pedagoga

Zaburzenia mowy u dzieci z perspektywy pedagoga

Zaburzenia mowy u dzieci to wszelkie nieprawidłowości, które związane są z kształtowaniem głosek i wypowiadaniem się oraz porozumiewaniem z otoczeniem. Niekiedy ma to związek z budową jamy ustnej, ale też bywa efektem nieprawidłowości emocjonalnych....
Psychopatologia dla pedagogów. Co powinieneś wiedzieć?

Psychopatologia dla pedagogów. Co powinieneś wiedzieć?

Współczesny świat i liczne zjawiska w zmieniających się realiach stawiają przed pedagogami niełatwe wyzwania. To często konieczność radzenia sobie z wieloma nietypowymi zachowaniami wśród podopiecznych i niesienie pomocy osobom, które tego potrzebują. Dlatego dziedziną,...
Zaburzenia rozwojowe dzieci – poradnik dla pedagogów

Zaburzenia rozwojowe dzieci – poradnik dla pedagogów

Uważność i dostrzeżenie różnego rodzaju nieprawidłowości w zachowaniach i postrzeganiu świata u podopiecznych jest niezwykle istotne. Wczesne zwrócenie uwagi na zaburzenia rozwojowe dzieci i wstępne zdefiniowanie problemu na wczesnym etapie rozwoju może pomóc w...
Emisja głosu: ćwiczenia logorytmiczne dla pedagogów

Emisja głosu: ćwiczenia logorytmiczne dla pedagogów

Jednym z bardzo ważnych aspektów w prawidłowym rozwoju dzieci jest emisja głosu. Ćwiczenia fonacyjne połączone z ruchem i zabawą korzystnie wpływają zarówno na kształtowanie aparatu mowy, jak i dykcję, wrażliwość emocjonalną czy poczucie rytmu....
Choreoterapia: ćwiczenia dla dzieci z problemami rozwojowymi

Choreoterapia: ćwiczenia dla dzieci z problemami rozwojowymi

Zaburzenia rozwojowe dotykają dzieci w różnym stopniu. Nie zawsze fakt ich występowania oznacza, że nie da się nic zrobić – wręcz przeciwnie. Warto stosować różnego rodzaju terapie, ale też wspierać rozwój dzieci na co...
Tyflopedagogika: pomoce dydaktyczne przydatne w pracy

Tyflopedagogika: pomoce dydaktyczne przydatne w pracy

Tyflopedagogika to subdyscyplina pedagogiczna, która zajmuje się kształceniem, wychowaniem i opieką nad osobami z deficytami w obrębie narządu wzroku. Tyflopedagodzy wykonują ze swoimi podopiecznymi rozmaite ćwiczenia, których celem jest ich usprawnianie. Cały ten proces...