Strona główna Blog Strona 6
Co powinien zawierać dobry scenariusz zajęć rewalidacyjnych?

Co powinien zawierać dobry scenariusz zajęć rewalidacyjnych?

Edukacja specjalna jest kluczowa w przywracaniu sprawności osobom tego potrzebującym, a także w rozwijaniu umiejętności osobom niepełnosprawnym i z różnymi trudnościami. Aby móc jak najlepiej dopasować podejmowane działania do indywidualnych potrzeb oraz możliwości uczniów,...
Scenariusz zajęć logopedycznych. Co powinien zawierać?

Scenariusz zajęć logopedycznych. Co powinien zawierać?

Odpowiednie zaplanowanie terapii logopedycznej jest niezwykle ważne w zmierzaniu do założonego celu i osiąganiu regularnych postępów. Należy nie tylko odpowiednio dobrać ćwiczenia do właściwie zdiagnozowanych wcześniej problemów. Ważny jest również dobry scenariusz zajęć logopedycznych....
Co hamuje rozwój mowy dziecka?

Co hamuje rozwój mowy dziecka?

Mowa jest jednym z najważniejszych sposobów komunikowania się z otoczeniem i innymi osobami. Prawidłowy rozwój mówienia stanowi kluczowy aspekt w przyswajaniu zdolności do porozumiewania się, rozumienia i możliwości wyrażania siebie nie tylko za pomocą...
Jak ćwiczyć emisję głosu? Porady dla pedagogów

Jak ćwiczyć emisję głosu? Porady dla pedagogów

Praca w charakterze nauczyciela nie należy do łatwych, szczególnie ze względu na wielogodzinną pracę głosem. Wiele osób boryka się z problemami z przewlekłą chrypą, nawracającymi infekcjami i nie dość donośnym głosem, co powoduje, że...
Analiza behawioralna w pedagogice specjalnej. Czemu służy?

Analiza behawioralna w pedagogice specjalnej. Czemu służy?

Rozwój dzieci jest bardzo ważny, zwłaszcza na wczesnym etapie. Dzięki dostrzeżeniu wszelkich nieprawidłowości rozwojowych możliwe jest jak najwcześniejsze zareagowanie na problem i wyrównanie zachowań czy stanów odbiegających od norm. Może pomóc w tym terapia...
Trening komunikacji dla dzieci. Przykładowe ćwiczenia

Trening komunikacji dla dzieci. Przykładowe ćwiczenia

Prawidłowy rozwój dzieci oraz umiejętność nawiązywania relacji i komunikowania się są niezwykle istotne dla prawidłowego funkcjonowania w społeczeństwie. To również istotne cechy w środowisku domowym i rówieśniczym. Niekiedy jednak u niektórych dzieci występują trudności...
Wczesna interwencja u dzieci. Jak powinna wyglądać?

Wczesna interwencja u dzieci. Jak powinna wyglądać?

Wczesne dostrzeżenie problemów rozwojowych u dzieci jest kluczowe dla ich późniejszego rozwoju. Nieprawidłowości zauważone tuż na początku problemów powodują też, że znacznie łatwiej jest przeprowadzić odpowiednią terapię i trwa to najczęściej krócej niż w...
Lateralizacja u dzieci. Co to jest i kiedy można mówić o zaburzeniu?

Lateralizacja u dzieci. Co to jest i kiedy można mówić o zaburzeniu?

Pierwsze lata życia są kluczowe dla rozwoju wszelkich funkcji poznawczych oraz sprawnościowych. To właśnie na tym etapie kształtują się różnego rodzaju funkcje społeczne, ale również zdolności do wykonywania wszelkiego rodzaju aktywności. Bardzo istotne znaczenie...
Co to jest diagnoza pedagogiczna i jak ją napisać? Przykład

Co to jest diagnoza pedagogiczna i jak ją napisać? Przykład

Wszelkie działania edukacyjne, ćwiczenia i zadania realizowane w przedszkolu i szkole podlegają okresowym ocenom. Na ich podstawie można stwierdzić, czy dziecko rozwija się prawidłowo, czy też potrzebny jest mu pewien rodzaj pomocy i zwrócenia...
Opóźniony rozwój mowy. Pomysły na ćwiczenia z dziećmi

Opóźniony rozwój mowy. Pomysły na ćwiczenia z dziećmi

Mowa jest jednym z najważniejszych sposobów porozumiewania się. To również jeden z istotnych etapów rozwojowych u dzieci, na który z utęsknieniem czekają rodzice i opiekunowie. Niestety w przypadku niektórych dzieci występuje opóźniony rozwój mowy,...