Strona główna Blog Strona 8
Kto może prowadzić terapię behawioralną?

Kto może prowadzić terapię behawioralną?

Praca nad zachowaniem osób, szczególnie tych mierzących się z różnego rodzaju zaburzeniami (np. ze spektrum autyzmu), wymaga odpowiednich działań. Pomoc w rewalidacji można uzyskać podczas terapii behawioralnej. W dalszej części artykułu odpowiemy na pytania:...
Psychologia behawioralna – korekta trudnych zachowań

Psychologia behawioralna – korekta trudnych zachowań

Korygowanie trudnych zachowań u dzieci wymaga odpowiedniego podejścia, aby uzyskać zamierzone efekty w sposób długotrwały. Specjalistą w zrozumieniu, skąd biorą się pewne reakcje u ludzi, jest terapeuta behawioralny, który w swojej pracy czerpie zarówno...
Rozumienie zaburzeń integracji sensorycznej – podstawy kursu terapeuty SI

Rozumienie zaburzeń integracji sensorycznej – podstawy kursu terapeuty SI

Terapia integracji sensorycznej jest jedną z metod terapeutycznych, którą stosuje się w pracy z dziećmi z opóźnieniami w rozwoju psychoruchowym oraz uszkodzeniami ośrodkowego układu nerwowego. Zrozumienie, jak funkcjonują osoby z zaburzeniami SI, pomaga w...
Najszybszy kurs pedagogiczny w miesiąc!

Najszybszy kurs pedagogiczny w miesiąc!

Ze względu na różnorodne zmiany wprowadzane w systemie oświaty i rozwój wiedzy pedagogicznej nauczyciele zobowiązani są do stałej aktualizacji swojej wiedzy. To pomaga im lepiej organizować swoją pracę i wpływa na jakość prowadzonych zajęć....
Na czym polega oligofrenopedagogika z arteterapią?

Na czym polega oligofrenopedagogika z arteterapią?

Ciekawe zajęcia z arteterapii wpływają korzystnie na wzbudzenie zainteresowania pacjenta, a także jego zaangażowanie w ćwiczenia. Przyczynia się to do osiągania lepszych efektów terapeutycznych, o czym będziemy pisali w dalszej części artykułu. Wykorzystywanie technik...
Oświata – praca szczególnie odpowiedzialna

Oświata – praca szczególnie odpowiedzialna

Zmieniająca się rzeczywistość wymaga od osób zajmujących się zarządzaniem oświatą wdrażania różnorodnych zmian i dostosowania się do nowych warunków. Dlatego też dyrektorzy mierzą się z wieloma wyzwaniami, które wymagają kompetentnego zarządzania zarówno placówką, jak...
Zawód asystenta nauczyciela w przedszkolu – teoria i praktyka

Zawód asystenta nauczyciela w przedszkolu – teoria i praktyka

Zdarza się, że rzeczywistość przedszkolna różni się od oczekiwań osób szukających zatrudnienia w tych placówkach oświatowych. Wynika to z tego, że każde dziecko może wykazywać zupełnie odmienne zachowania oraz potrzeby. Dlatego też bardzo ważne...
Zrozumieć nadwrażliwość sensoryczną – kluczowe elementy kursu integracji sensorycznej

Zrozumieć nadwrażliwość sensoryczną – kluczowe elementy kursu integracji sensorycznej

Działanie zmysłów i ich wspólna integracja wpływa na percepcję rzeczywistości przez człowieka, a następnie odpowiedniego interpretowania. Niektórzy jednak mierzą się z zaburzeniami, które powodują nieprawidłowe odbieranie bodźców sensorycznych wpływających na niewłaściwe reakcje. Więcej na...
Jak poprawić skuteczność praktycznej nauki zawodu?

Jak poprawić skuteczność praktycznej nauki zawodu?

Skuteczna praktyka zawodu to taka, dzięki której uczniowie nabędą umiejętności niezbędne do wykonywania powierzonych obowiązków w zdobytym przez siebie zawodzie. W związku z tym w dalszej części artykułu wskażemy trzy kroki, jak poprawić i...
Przewodnik po kursie tyflopedagogiki: umiejętności, które nabywasz i ludzie, którym pomagasz

Przewodnik po kursie tyflopedagogiki: umiejętności, które nabywasz i ludzie, którym pomagasz

Współcześnie Konstytucja gwarantuje, że każda osoba ma prawo do nauki. Dzięki temu osoby z niepełnosprawnościami mają wyrównane szanse edukacyjno-wychowawcze, co przekłada się na podnoszenie jakości ich życia i zdobycie przygotowania do samodzielnego funkcjonowania w...